Развлечения

Сателитът Джеймс Уеб откри две от най-старите и най-отдалечени галактики

18.11.2022 14:46
Сателитът Джеймс Уеб откри две от най-старите и най-отдалечени галактики

Телескопът "Джеймс Уеб" откри две от най-старите и най-отдалечени галактики, виждани някога, съобщи NASA. Той откри скрити преди това ранни галактики, включително такава, която може да се е образувала 350 милиона години след Големия взрив.

Астрономите казаха, че ако резултатите бъдат потвърдени, тази галактика ще отнеме първото място на заснетата от телекопа "Хъбъл" най-отдалечена галактика - рекордьор, която се е образувала 400 милиона години след възникването на Вселената.

Пуснатят в действие миналия декември наследник на "Хъбъл" показва, че звездите може да са се образували по-рано, отколкото се смяташе досега – може би в рамките на няколко милиона години след Големия взрив.

Последните открития на "Джеймс Уеб" бяха подробно описани в "Astrophysical Journal Letters" от международен екип, ръководен от Рохан Найду от Центъра за астрофизика Харвард-Смитсониън. Найду каза, че ще са необходими повече наблюдения в инфрачервения диапазон от телескопа, преди да претендира за нов рекордьор.

„Това е много динамично време“, каза Гарт Илингуърт от Калифорнийския университет в Санта Круз, съавтор на статията, публикувана в четвъртък. „Имаше много предварителни съобщения за още по-ранни галактики и ние все още се опитваме да разберем кои от тях вероятно са реални.“