Бизнес

Лидл: Стандартът TÜV AUSTRIA COVID Shield е лидер в сертификацията на мерките срещу COVID-19

  18.01.2021 21:33  
Лидл: Стандартът TÜV AUSTRIA COVID Shield е лидер в сертификацията на мерките срещу COVID-19

Във връзка с публикация на Efir2.bg от днес „Хранителните вериги нямат международни сертификати за COVID безопасност“, от „Лидл България“ изпратиха официалното си становище.  

Стандартът TÜV AUSTRIA COVID Shield, по който са сертифицирани обектите на веригата, е публикуван през м. май 2020 г. от независимата сертификационна и инспекционна организация TÜV AUSTRIA - световно признат лидер в сферата на сертификацията с почти 150-годишна история. Стандартът TÜV AUSTRIA COVID Shield е лидер в сертификацията на мерките срещу COVID-19 и към днешна дата има повече от 300 клиента на глобално ниво, сред които Philip Morris International, British Petroleum, Marriott, и други. 

През септември 2020 г. Лидл България стана първата верига у нас, сертифицирана по COVID Shield от представителите за България на TÜV AUSTRIA. Стандартът TÜV AUSTRIA COVID Shield е частен стандарт за сертификация, удостоверяващ че дадена компания е предприела мерки, отговарящи на местните изисквания на здравните органи и международните добри практики, срещу разпространението на вируса COVID-19. В допълнение той удостоверява, че предвидените противоепидемични мерки реално се спазват във всички административни и търговски обекти на компанията.  

TÜV стандартът взима предвид различни за всяка държава изисквания на здравните органи по отношение на предписаните задължителни противоепидемични мерки, той трудно може да бъде унифициран за целия свят - изискване, което международните ISO стандарти, обнародвани на национално ниво от държавни акредитационни служби, принципно имат. Въпреки това, TÜV AUSTRIA COVID Shield следва международния стандарт за безопасни и здравословни условия на труд ISO 45001:2018, но го надгражда в много насоки, а именно - с националните изисквания за превенция, както и множество качествени аспекти, като например мерки срещу социалната стигма предизвикана у хората от пандемията от COVID-19. 

В последните години практиката е все повече и повече стандарти да се разработват и предлагат от частни организации, защото по този начин по-ефективно може да се преследва високо ниво на спазване на изискванията на стандарта и реална добавена стойност за крайния потребител. Такива стандарти винаги стъпват на изискванията на международни стандарти, но ги надграждат. Примери за това са GLOBALG.A.P., International Featured Standards (IFS), Forest Stewardship Council (FSC) и много други. 

„Никога не сме твърдели, че сме сертифицирани по ISO стандарт, както и „че COVID-19 не може да има в търговските обекти“ и смятаме тези интерпретации в материала за тенденциозни и преднамерени, целящи да омаловажават усилията ни и да уронят престижа и репутацията на компанията“, заявиха от „Лидл България“. От стъпването си в страната компанията винаги е оперирала с отговорност към служителите и клиентите и продължава да развива и надгражда своите политики и процедури, за да осигури максималната им безопасност и сигурност. Непрекъснато проучваме световните практики и въвеждаме най-подходящите политики, които да осигурят защитена среда за нашите служители и клиенти. Мерките, които сме въвели в обектите на Лидл България надвишават нормативните разпоредби и изпълняването им се следи стриктно, както от вътрешни отговорници, така и от външни представители на сертифициращия орган, който удостоверява дали компанията прави всичко възможно, за да защити безопасността на служителите и клиентите си.